Denne bloggen skal fungere som et vindu inn til hvem jeg er og hva jeg finner interessant å bruke tiden på. Målet med bloggen er å publisere egne striper og andre arbeid jeg jobber med. Jeg setter pris på alle som bidrar med kommentarer, ideer og tanker til bloggen min, og jeg er åpen for oppdrag innen det visuelle. God fornøyelse. :)
EARTH without ART is just ´EH´
tirsdag 24. mars 2015
Vinterlandskap
Dette motivet kunne vært hentet fra Flisaelva like nedenfor huset vårt. Har mange fine barndomsminner med familen derfra, og derfor ble bildet gitt bort i morsdagsgave tidligere i år.
Helgekurs i akvarellmaling.
I helga deltok mamma og jeg på et akvarellkurs med Marit Sigfridstad. Det var veldig hyggelig å bruke helga på noe kreativt sammen, og vi fikk prøve oss på ulike motiver med ulike teknikker. Kurset varte tilsammen 14 timer, fordelt over to dager. Utenom meg og mamma var vi 3 personer tilstede, og vi produserte 3-4 malerier hver.
Nedenfor kan man se hvor ulike bildene ble, til tross for at vi malte det samme motivet.
Nedenfor kan man se hvor ulike bildene ble, til tross for at vi malte det samme motivet.
fredag 6. mars 2015
mandag 2. mars 2015
tirsdag 27. januar 2015
"The dead marshes".
Yeeei, akvarell!
I lang tid har jeg hatt lyst til å ta fram penslene mine igjen, og for et par uker siden fikk jeg muligheten da Marit Sigfridstad tilbydde akvarellkurs på kveldstid.
De første timene har vært grunnleggende, men sist time fikk vi prøve oss på et landskapsbilde av en bekk i en bjørkeskog. Fikk gode tilbakemeldinger på forsøk nr 1, men det ble ikke helt ferdig før timen var over og Marit kommenterte at grener er aldri (eller svært sjeldent) rette linjer.
Da jeg kom hjem måtte jeg prøve en gang til, og i forsøk 2 gjorde jeg meg helt ferdig.
Forsøk 1.
Forsøk 2.
torsdag 15. januar 2015
Sønsterud i svart hvitt
Begynner å bli ferdig med å tegne alle rutene til introen. Vil vente med å publisere siste rute, som en liten teaser, og fordi jeg fortsatt er litt usikker på hvordan jeg skal presentere det.
Begynner uansett å bli fornøyd med hvordan det ser ut, og gleder meg til å fargelegge :)
7.1. 2015
7.1. 2015 ble 12 arbeidere i et fransk satiremagasin skutt og drept av islamske estremister. I dagene som fulgte gikk folk i hele verden og demonstrerte mot det det som hadde skjedd, og mange mente at dette var et angrep på ytringsfriheten. Slagordet som ble brukt var "Je suis Charlie", eller på norsk "Jeg er Charlie". Dette er en tegneserie jeg laget i etterkant av det som skjedde, og meningen bak er at vold og bruk av våpen ikke skal være nødvendig for å få oppmerksomhet rundt sine meninger og synspunkter. Pennen er sterkere enn sverdet!
tirsdag 11. november 2014
Sønsterud gård. Bli med på reisen tilbake i historien.
Sønsterud gård var tidligere sentrum for Åsnes kommune, og her var det både bank, handel og lensmann. Gården hadde også en viktig rolle under krigen mot Sverige på 1800-tallet.
Aktivitetsheftet er ment til å fortelle noe av gårdens bakgrunn, og her ser dere startfasen med å finne figurene som skal brukes til å formidle historien:
Ung gutt (13-14 år), som bor i dagens Åsnes.
Ung jente (15 år). Hulder og dermed et magisk vesen, som har mange overraskelser på lur.
Gårdskona. Klok og tålmodig dame med sans for humor.
Vaktmesteren på gården. En arbeidskar med stort temperament. Blir hissig når han oppdager at ting ikke er som det skal være på gården.
mandag 22. september 2014
mandag 25. august 2014
Doodles fra planleggingsuka
Som mange andre liker jeg å la pennen vandre på papiret når jeg har tid. Spesielt i stunder der minuttene føles som timer og konsentrajonen forsvinner ut vinduet. Da er det kjekt å ha et skriveverktøy i hånda, som gir foredragsholder inntrykk av at du noterer ned for harde livet, men egentlig så skraverer du håret til en tilfeldig figur som har funnet veien ned fra hodet og på papiret.
Her er noen tilfeldige tegninger fra uka som har gått:
Her er noen tilfeldige tegninger fra uka som har gått:
mandag 16. juni 2014
Gum Pusse
Det ble en kjempeeksplosjon, og da røyken ble borte, sto det et gult, lilla, prikkete, slimete, gassfylt, skinnende, tannløst, kjærlighetsfylt, ondt, rasende, grinete, forvirret og dumt lite vesen med store ører og dårlig humor der.
Da ble det en biljakt, Gum Pusse tok frem sugerøret sitt og sugde Aqua-Lene opp! Han tok alle pussegummiene, og en veske med uendelig masse plass i, som han også stjal, han brukte vesken til å ha pussegummiene sine i.
Gum Pusse derimot hadde nesten tatt del i hele eksplosjonen, og var nære ved å dø. Han var heldig som overlevde, men romskipet hans var ikke like heldig.
Det var med stor vanntro at det ble observert store mengder pussegummi i fritt fall fra oven. Mennesker i alle aldre har i dag samlet pussegummi for alle penga. Det er foreløpig registrert 18 tonn pussegummi, og det ser ikke ut til å stoppe med det første. Vi stiller alle spørsmålet: Hvor kommer alle pussegummiene fra? Og hvem, eller hva er årsaken.
lørdag 24. mai 2014
Lærerne på Bjerkely fhs lager nye dørskilt til skolen.
Lærerne på Bjerkely folkehøyskole har brukt de siste arbeidsdagene til å lage nye dørskilt til rommene på skolen. Vi hadde mye moro mens vi holdt på , og nå ser skolen så mye bedre ut :)
God sommer, alle sammen!
Abonner på:
Innlegg (Atom)










































