Fikk oppdrag av Åsnes kommune å lage plakaten til nyåpningen av Åsnes Rådhuskino og kulturhus.
Denne bloggen skal fungere som et vindu inn til hvem jeg er og hva jeg finner interessant å bruke tiden på. Målet med bloggen er å publisere egne striper og andre arbeid jeg jobber med. Jeg setter pris på alle som bidrar med kommentarer, ideer og tanker til bloggen min, og jeg er åpen for oppdrag innen det visuelle. God fornøyelse. :)
EARTH without ART is just ´EH´
mandag 22. september 2014
mandag 25. august 2014
Doodles fra planleggingsuka
Som mange andre liker jeg å la pennen vandre på papiret når jeg har tid. Spesielt i stunder der minuttene føles som timer og konsentrajonen forsvinner ut vinduet. Da er det kjekt å ha et skriveverktøy i hånda, som gir foredragsholder inntrykk av at du noterer ned for harde livet, men egentlig så skraverer du håret til en tilfeldig figur som har funnet veien ned fra hodet og på papiret.
Her er noen tilfeldige tegninger fra uka som har gått:
Her er noen tilfeldige tegninger fra uka som har gått:
mandag 16. juni 2014
Gum Pusse
Det ble en kjempeeksplosjon, og da røyken ble borte, sto det et gult, lilla, prikkete, slimete, gassfylt, skinnende, tannløst, kjærlighetsfylt, ondt, rasende, grinete, forvirret og dumt lite vesen med store ører og dårlig humor der.
Da ble det en biljakt, Gum Pusse tok frem sugerøret sitt og sugde Aqua-Lene opp! Han tok alle pussegummiene, og en veske med uendelig masse plass i, som han også stjal, han brukte vesken til å ha pussegummiene sine i.
Gum Pusse derimot hadde nesten tatt del i hele eksplosjonen, og var nære ved å dø. Han var heldig som overlevde, men romskipet hans var ikke like heldig.
Det var med stor vanntro at det ble observert store mengder pussegummi i fritt fall fra oven. Mennesker i alle aldre har i dag samlet pussegummi for alle penga. Det er foreløpig registrert 18 tonn pussegummi, og det ser ikke ut til å stoppe med det første. Vi stiller alle spørsmålet: Hvor kommer alle pussegummiene fra? Og hvem, eller hva er årsaken.
lørdag 24. mai 2014
Lærerne på Bjerkely fhs lager nye dørskilt til skolen.
Lærerne på Bjerkely folkehøyskole har brukt de siste arbeidsdagene til å lage nye dørskilt til rommene på skolen. Vi hadde mye moro mens vi holdt på , og nå ser skolen så mye bedre ut :)
God sommer, alle sammen!
søndag 18. mai 2014
På oppdrag for Kulturskolen
Fikk i oppdrag av Kulturskolen å lage en plakat til forestillingen deres, som skal holdes på Flisa kino 6 juni. Jeg fikk helt frie rammer, men tok utgangspunkt i hva som sto i teksten. Jeg sendte Christine en skisse til forslag, og da hun likte den så var det bare å rydde litt i komposisjonen og sette på farger. :)
Dette var en morsom oppgave å jobbe med, og jeg gleder meg til å se forestillingen!
mandag 21. april 2014
Dette er Gum Pusse.
Gum Pusse er monsteret som stjeler pussegummi. Han er liten, slimete og tannløs, kjærlighetssøkende og med store ører. Dette var noen av opplysningene jeg fikk fra fortellingen som 7 klasse på Jara har skrevet, og her er mitt forslag til hvordan jeg tror Gum Pusse ser ut. Håper elevene liker det, for da kan jeg begynne å illustrere resten av fortellingen. :-)
fredag 7. februar 2014
Snart er det Walking Dead!! :D
Det er Workshop på jobb og vi har holdt det gående i snart 24 timer uten søvn. Når kroppen utsettes for slike belastninger er det kjekt å ha noe å se fram til, og er det noe vi animasjon- og tegneserieskapere gleder oss til så er det neste sesong av WALKING DEAD!!!
tirsdag 4. februar 2014
Monster design og introduksjon.
MILJØ A:
MILJØ B:
På jobb fikk studentene i oppgave å finne opp en protagonist, gjerne et monster. Deretter skulle de lage en tegneserie som skulle fungere som en introduksjon og presentasjon av monsteret og miljøet dette trivdes i.
Her er mitt eksempel og to ulike forslag til oppgaven. Synes miljø A og miljø B ga to helt forskjellige introduksjoner til protagonisten min, der B ble litt mer humoristisk enn den andre.
mandag 16. desember 2013
15 desember
Drit flaut at jeg glemte å legge ut denne her. Nå må jeg stå på, skal nissen klare å komme seg gjennom ruta si..
torsdag 12. desember 2013
mandag 9. desember 2013
søndag 8. desember 2013
8 desember
Da jeg startet dette prosjektet så visste jeg at en av stripene måtte være inspirert av Nightmare before Christmas, men det var så mange muligheter at jeg gikk alldeles i stå. Dette ble det ferdige resultatet og jeg synes den ble litt arti jeg da :)
lørdag 7. desember 2013
fredag 6. desember 2013
6 desember
Husker sommeren 1999 da fritiden gikk til å spille Tekken 3 sammen med venner. Det var før man hadde jobb, barn og hus å ta hensyn til..
torsdag 5. desember 2013
onsdag 4. desember 2013
tirsdag 3. desember 2013
3 desember
3 desember er her, og jeg griper muligheten til å hilse på en gammel tv-helt. Noen flere som husker Streken??
søndag 1. desember 2013
2 desember
Jepp, jeg har bursdag, og det samme har Britney Spears ( har jeg fått høre siden 2000, da "Ooops, I did it again", gikk som en farsott på radio og tv".)
Gøy og bli 33!!
lørdag 30. november 2013
Abonner på:
Innlegg (Atom)























'





