EARTH without ART is just ´EH´

mandag 21. april 2014

Dette er Gum Pusse.




Gum Pusse er monsteret som stjeler pussegummi. Han er liten, slimete og tannløs, kjærlighetssøkende og med store ører. Dette var noen av opplysningene jeg fikk fra fortellingen som 7 klasse på Jara har skrevet, og her er mitt forslag til hvordan jeg tror Gum Pusse ser ut. Håper elevene liker det, for da kan jeg begynne å illustrere resten av fortellingen. :-)

fredag 7. februar 2014

Snart er det Walking Dead!! :D

Det er Workshop på jobb og vi har holdt det gående i snart 24 timer uten søvn. Når kroppen utsettes for slike belastninger er det kjekt å ha noe å se fram til, og er det noe vi animasjon- og tegneserieskapere gleder oss til så er det neste sesong av WALKING DEAD!!!



tirsdag 4. februar 2014

Monster design og introduksjon.





MILJØ A:
MILJØ B:
På jobb fikk studentene i oppgave å finne opp en protagonist, gjerne et monster. Deretter skulle de lage en tegneserie som skulle fungere som en introduksjon og presentasjon av monsteret og miljøet dette trivdes i. 
Her er mitt eksempel og to ulike forslag til oppgaven. Synes miljø A og miljø B ga to helt forskjellige introduksjoner til protagonisten min, der B ble litt mer humoristisk enn den andre.


16 desember...og det var det...


mandag 16. desember 2013

15 desember

Drit flaut at jeg glemte å legge ut denne her. Nå må jeg stå på, skal nissen klare å komme seg gjennom ruta si..

torsdag 12. desember 2013

søndag 8. desember 2013

8 desember

Da jeg startet dette prosjektet så visste jeg at en av stripene måtte være inspirert av Nightmare before Christmas, men det var så mange muligheter at jeg gikk alldeles i stå. Dette ble det ferdige resultatet og jeg synes den ble litt arti jeg da :)

fredag 6. desember 2013

6 desember

Husker sommeren 1999 da fritiden gikk til å spille Tekken 3 sammen med venner. Det var før man hadde jobb, barn og hus å ta hensyn til..

tirsdag 3. desember 2013

3 desember


3 desember er her, og jeg griper muligheten til å hilse på en gammel tv-helt. Noen flere som husker Streken??

søndag 1. desember 2013

2 desember



Jepp, jeg har bursdag, og det samme har Britney Spears ( har jeg fått høre siden 2000, da "Ooops, I did it again", gikk som en farsott på radio og tv".)
Gøy og bli 33!!

søndag 17. november 2013

Tidenes dagen derpå...


I dag våknet jeg opp etter et hyggelig lag med venner, og som på de fleste blåmandager (søndag) kunne jeg merke på kroppen at den var litt i ulage.Tidligere har jeg brukt denne selvpåskyldte tilstanden som unnskyldning for å holde meg på sofaen, langt unna praktiske oppgaver, men i dag fantes ingen grunn god nok til å forsømme oppdraget med å hente bilen min. Mens jeg tredde på meg skoene og strammet skjerfet ekstra godt rundt halsen, forbannet jeg meg selv for å være en så lovlydig samfunnsborger som lot bilen stå igjen 1,2 mil hjemmefra. Jeg tok farvel med mine kjære, også bar det i vei. Det tar ca 2 timer å gå 1,2 mil og som en klapp på skulderen laget jeg denne da jeg kom hjem. :)

lørdag 2. november 2013

Bildeserie; Edderkopp & tistel.

 

Ville sjekke om det var mulig å legge inn en bildeserie av arbiedsprosessen min. Dette er et bilde jeg ga i gave til Trine, i bytte mot en strikket topplue.

mandag 30. september 2013

En liten idé i utvikling.

Det hele begynte da jeg skulle delta på et "Forfatterseminar" under årerts Raptus-festival i Bergen 13-15 september. Det var forventet at alle deltagerne skulle ha med skissemanus til egen historie, og selv om jeg har jobbet med en historie over en lengre periode nå, så ville jeg heller vise til noe som var kort og enkelt. Inspirert av mine firbeinte venner, valgte jeg å kalle denne historien:

"Et liv av gangen".
 
Denne fortellingen handler om en katt som tror hun er en løvinne. Hun tror også at hun er kongens arving, men siden hun bor i en blokkleilighet med et frastøtende menneske, er hun tydeligvis kidnappet og frarøvet tronen som dronnig over Serengeti i Afrika.
Hun hater tilværelsen som huskatt. Det å være avhengig av mennesket som holder henne fanget og gir henne søppel til mat og smakløse plastikkleker som hun trener seg opp til å bli en dødsmaskin med. Hun bestemmer seg for å drepe eieren sin, og lykkes. Desverre ender det med at hun blir sendt til et pensjonat for husløse katter. Der blir hun stengt inne sammen med andre skrullinger som har sine forklaringer på hvor det blir av de kattene som blir hentet og aldri sett igjen.




En dag er det hennes tur, da et eldre ektepar kommer innom og plukker henne opp. De behandler henne bra, men hun vil drepe alle menneskene som kommer i veien for at hun kan komme tilbake til familien sin i Serengeti og om natten legger hun skumle planer for eierne (som hun kaller fangevokterne) sine.




Desverre har tiden som huskatt sløvet henne ned, og hver gang hun tror at menneskene vil gå i fella hennes så ender det med at hun dreper seg selv ved et uhell.
Heldigvis har katter ni liv så hun får flere muligheter, og det blir etter hvert mer kreativt og bisarre måter for hvordan hun vil ende livet til det edre ekteparet.