Denne bloggen skal fungere som et vindu inn til hvem jeg er og hva jeg finner interessant å bruke tiden på. Målet med bloggen er å publisere egne striper og andre arbeid jeg jobber med. Jeg setter pris på alle som bidrar med kommentarer, ideer og tanker til bloggen min, og jeg er åpen for oppdrag innen det visuelle. God fornøyelse. :)
EARTH without ART is just ´EH´
lørdag 4. august 2012
Ukas stripe: Boksmell i klasserommet
På lærerskolen ble vi fortalt at vi skulle ta elevene seriøst og håndtere kritikk som en utfordring til å bli bedre lærere...Desverre var det ingen som fortalte hvordan man håndterer PMS og morgen- grettenhet på en dag man våkner opp på feil side av senga.
torsdag 26. juli 2012
Ukens stripe; Go`gutten.
Jeg er et kattemenneske, og litt i overkant flink til å skjemme bort de fire hårballene mine. Det at folk vet at jeg bor sammen med noen er vel det som redder meg fra tittelen; "Gatens gale katte-kvinne".
torsdag 19. juli 2012
Ukens stripe; TWILSOMT
![]() |
| Ja, det måtte komme; MIN PARODI PÅ TWILIGHT. |
![]() | ||
| Her måtte jeg bare legge til farger, for å få fram myggens sjarme og utstråling...Likte resultatet og kommer til å fortsette med farger i framtiden...hvis det egner seg best. |
torsdag 12. juli 2012
UKAS STRIPE. Tilbake til røttene.
Før vi fikk førerkort og bil, var det ikke så mye annet å gjøre enn å nyte omgivelsene rundt oss...av og til ble disse avbrutt av tilfeldige forbipasserende som man etter hvert ble godt kjent med.
onsdag 4. juli 2012
UKAS STRIPE: SNJO
Snjo er kanskje det snodigste produktet jeg kjenner navnet på...og det er SÅ overflødig i kjøledisken på Mega.
tirsdag 26. juni 2012
UKAS STRIPE
lørdag 2. juni 2012
Monstere inspirert av fobier
MYCOFOBI= angst for sopp.
Jeg ville lage et monster som ikke bare var en sopp bestående av stilk og hatt, og siden det skulle være et ubehagelig vesen, tenkte jeg å bruke muggsopp som inspirasjon til farger. Desverre ble det for mye av alt, og jeg synes resulatet ble rotete. Det var uansett moro å jobbe med akvarell igjen.
Akvarell
TOMOFOBI= angst for kirurgi.
Her føltes det mest naturlig at monsteret var en gal kirurg, som også har eksperimentert på seg selv og derfor fått et groteskt utseende.
Akvarell
XEROFOBI = angst for tørrhet.
Når jeg tenker tørrhet, så tenker jeg på ørken og dyrene som klarer og overlee under de ekstreme forholdene som er der. Derfor ble dette monsteret en krysning mellom reptil og skorpion.
onsdag 16. mai 2012
skisser til MILJØ - PROSJEKT
I dette prosjektet vil jeg prøve å betrakte menneskelig
adferd sett gjennom erfaringene til et romvesen. Dette er bare
noen skisser jeg tegnet for en stund tilbake, for å prøve å komme igang.
Noen gamle tegninger jeg fant da jeg ryddet kontoret.
Denne tegningen var et samarbeid mellom meg og to tidligere elever. Jeg la til diverse utstyr og ga den menneskelige skikkelsen personlighetstrekk. Figuren i bakgrunnen er tegnet av S.B. og er fantasi- vennen til dama.
mandag 14. mai 2012
Collage Barbie
Tekst:
"Hey, how about we go and rent Smokey and the bandit?"
"Outstanding! Now why don`t you go and get me a beer?"
"HOOTS! A big dinosaur"
torsdag 10. mai 2012
søndag 22. april 2012
Budapest 2012
City Park i Budapest. Det var en herlig følelse å få oppleve vårtegn i mars!
http://budapest-tourist-information.com/2011/02/26/budapest-parks-and-gardens/
Tivoli i Budapest.
2 surikatter poserer foran kamera i dyreparken.
http://www.zoobudapest.com/english
Her måtte jeg bare forsterke den fantastiske rosa fargen til flamingoen, og omgivelsene i dyrehagen var så triste at det gjør ingenting å dekke de i gråtoner.
http://budapest-tourist-information.com/2011/02/26/budapest-parks-and-gardens/
Tivoli i Budapest.
2 surikatter poserer foran kamera i dyreparken.
http://www.zoobudapest.com/english
Her måtte jeg bare forsterke den fantastiske rosa fargen til flamingoen, og omgivelsene i dyrehagen var så triste at det gjør ingenting å dekke de i gråtoner.
Te - cafe i Budapest. Interiøret var i sterke farger og dekt med bilder og gjenstander inspirert av indianer - kulturen. Menyen bestod av over 100 sorter te, og jeg kjøpte med meg en pose med Red Tiger - te, som smakte fantastisk godt da jeg kom hjem igjen til kalde Norge.
torsdag 19. april 2012
onsdag 29. februar 2012
lørdag 11. februar 2012
lørdag 4. februar 2012
2005yu55 Collage
torsdag 2. februar 2012
Skisser Januar 2012
Har som mål og tegne minst en tegning hver dag, og her er et par skisser fra måneden som har gått. Noe er personlig, noe er på gøy og noe er inspirert fra andre.
Abonner på:
Innlegg (Atom)








































