EARTH without ART is just ´EH´

torsdag 26. juli 2012

Ukens stripe; Go`gutten.

Jeg er et kattemenneske, og litt i overkant flink til å skjemme bort de fire hårballene mine. Det at folk vet at jeg bor sammen med noen er vel det som redder meg fra tittelen; "Gatens gale katte-kvinne".

torsdag 19. juli 2012

Ukens stripe; TWILSOMT

Etter at jeg flyttet tilbake til barndomshjemmet mitt, har jeg iherdig prøvd og overtale venner til å gjøre det samme. Foreløpig uten hell, og mange legger skylden på den beryktede "Flisa - myggen", som har etset seg fast på barndomsminnene til de fleste.
Ja, det måtte komme; MIN PARODI PÅ TWILIGHT.
Her måtte jeg bare legge til farger, for å få fram myggens sjarme og utstråling...Likte resultatet og kommer til å fortsette med farger i framtiden...hvis det egner seg best. 



Man merker sikkert at jeg ikke er helt komfortabel med uttrykket ennå, men jeg synes det var gøy og jobbe digitalt med fargeleggingen, og jeg har godt av å øve mer på det.

torsdag 12. juli 2012

UKAS STRIPE. Tilbake til røttene.

Før vi fikk førerkort og bil, var det ikke så mye annet å gjøre enn å nyte omgivelsene rundt oss...av og til ble disse avbrutt av tilfeldige forbipasserende som man etter hvert ble godt kjent med.

onsdag 4. juli 2012

UKAS STRIPE: SNJO


Snjo er kanskje det snodigste produktet jeg kjenner navnet på...og det er SÅ overflødig i kjøledisken på Mega.

tirsdag 26. juni 2012

UKAS STRIPE

JEG HAR LENGE SITTI PÅ IDEEN TIL EN TEGNESERIE SOM I GROVE TREKK HANDLER OM ET PAR SOM FLYTTER FRA BYEN OG UT PÅ LANDET. I DENNE STRIPA BLIR MAN PRESENTERT FOR SERIENS HOVEDPERSONER OG DERES NEMESIS; DEN ONDE MESTERHJENEN BAK ALLE FRISTELSER I FORBRUKER- SAMFUNNET...UANSETT HVOR HÅRREISENDE UNØDVENDIG DET ER SÅ BARE MÅ MAN PRØVE DET...

ButterFly



Akvarell

lørdag 2. juni 2012

Monstere inspirert av fobier


Akvarell.

MYCOFOBI= angst for sopp.
Jeg ville lage et monster som ikke bare var en sopp bestående av stilk og hatt, og siden det skulle være et ubehagelig vesen, tenkte jeg å bruke muggsopp som inspirasjon til farger. Desverre ble det for mye av alt, og jeg synes resulatet ble rotete. Det var uansett moro å jobbe med akvarell igjen.

Akvarell

TOMOFOBI= angst for kirurgi.
Her føltes det mest naturlig at monsteret var en gal kirurg, som også har eksperimentert på seg selv og derfor fått et groteskt utseende.

Akvarell

XEROFOBI = angst for tørrhet.
Når jeg tenker tørrhet, så tenker jeg på ørken og dyrene som klarer og overlee under de ekstreme forholdene som er der. Derfor ble dette monsteret en krysning mellom reptil og skorpion.

onsdag 16. mai 2012

Karakter - design Romvesen

skisser til MILJØ - PROSJEKT






I dette prosjektet vil jeg prøve å betrakte menneskelig
adferd sett gjennom erfaringene til et romvesen. Dette er bare
noen skisser jeg tegnet for en stund tilbake, for å prøve å komme igang.

Noen gamle tegninger jeg fant da jeg ryddet kontoret.



Denne tegningen var et samarbeid mellom meg og to tidligere elever. Jeg la til diverse utstyr og ga den menneskelige skikkelsen personlighetstrekk. Figuren i bakgrunnen er tegnet av S.B. og er fantasi- vennen til dama.

mandag 14. mai 2012

Collage Barbie


Tekst:
"Hey, how about we go and rent Smokey and the bandit?"

"Outstanding! Now why don`t you go and get me a beer?"

"HOOTS! A big dinosaur"

torsdag 10. mai 2012

What should Mudkip do?


COLLAGE.
Tekstboble;  "If you want me to take my clothes off in your film. You only have to ask."

søndag 22. april 2012

Budapest 2012

City Park i Budapest. Det var en herlig følelse å få oppleve vårtegn i mars!
http://budapest-tourist-information.com/2011/02/26/budapest-parks-and-gardens/
Tivoli i Budapest.

2 surikatter poserer foran kamera i dyreparken.

http://www.zoobudapest.com/english
Her måtte jeg bare forsterke den fantastiske rosa fargen til flamingoen, og omgivelsene i dyrehagen var så triste at det gjør ingenting å dekke de i gråtoner.



Te - cafe i Budapest. Interiøret var i sterke farger og dekt med bilder og gjenstander inspirert av  indianer - kulturen. Menyen bestod av over 100 sorter te, og jeg kjøpte med meg en pose med Red Tiger - te, som smakte fantastisk godt da jeg kom hjem igjen til kalde Norge.

onsdag 29. februar 2012

Skisser februar 2012

Blyant-tegning av en "bjørn".


Hungan
En klovn, som ble til en zombie, som ble til en jente...

lørdag 4. februar 2012

2005yu55 Collage


Denne laget jeg ut av kroki-skisser fra en time med Tegneserieklassa på Bjerkely i november 2011. Prøvde ut forskjellige teknikker med spray-bokser, kritt, penn og acryl-maling som jeg til slutt satte samme til denne komposisjonen.

torsdag 2. februar 2012

Skisser Januar 2012




Har som mål og tegne minst en tegning hver dag, og her er et par skisser fra måneden som har gått. Noe er personlig, noe er på gøy og noe er inspirert fra andre.